Háčkovaná Kabelka z Textilních Šňůr

05.6. Katty, Návody, [0]

Pěkný den milé Tvořilky,

na vaše přání se společně vrhneme na háčkovanou kabelku a jelikož z klasické příze jsme již tvořily kabelky 3 je na řadě něco trošku jiného  a dnes to budou Textilní šňůry, použít můžete obě varianty síla 5 mm je pro vaši představu na háček o velikosti cca 10-12 mm, síla 3,5 je na háček o velikosti cca 6 – 8 mm. Rozmezí velikostí háčků je poměrně velké protože každá jinak utahujeme, máme svůj styl – jako vždy vyzkoušíte a uvidíte.

Jak jste z mých projektů zvyklé budeme tvořit společně – tedy bude spousta možností, kde si můžete samy doladit, vybrat variantu, ať máme každá svůj krásný originál 🙂

Při práci se nesnažíme utahovat, čím více utahujeme tím větší máme v práci díry a to platí u všeho nejen u kabelek.

Já jsem spotřebovala na dámskou kabelku

++ 200 g, tedy dvě klubka textilních šňůr v síle 3,5 mm,

++ hotová ucha na kabelky  – připevňují se jednoduše přišitím nebo u kroužků i přiháčkováním

++ pokud budete tvořit popruh kabelky ze stejného materiálu doporučuji polokroužky, hranaté průvleky a karabinky – síla průvleku záleží na vás, já doporučuji průvlek okolo 30 – 40 mm

++ pokud řešíte zapínání, použít můžete karabinovou sponu , nebo opět polokroužek a karabinku, knoflíky.

Kabelku háčkujeme trochu jiným způsobem než je běžné – o to více experimentů a kombinací si můžeme dovolit..ničeho se nebojte jdeme na to:-)

Vzorek – já zvolila klasický PDS = polodlouhý sloupek  prostě řadu tam a řadu zpět, na začátku řady zcela klasicky 2 řet.oka jako náhrada sloupku – kdo má problém, že se mu občas nějaký sloupek ztratí jednoduše si je počítá 🙂 a vždy druhou řadu – za zadní nitku – žádná věda, běžně má sloupek dvě nitky, já tedy každou druhou řadu vpichuji jen za tu zadní..kdo  chce nechá pouze PDS, nebo za zadní nitku háčkuje pořád, nebo jen každou 4 tou řadu – jak se vám to líbí.

Kabelka bude ze dvou částí – první hlavní díl  bude po uháčkování přeložený a tím nám vytvoří přední i zadní díl, následně budeme háčkovat horní lem kabelky, který muže být 1 řada nebo klidně 10 řad. Ještě jednou 🙂 háčkujeme nyní  vlastně  obdélník, začínala jsem tmavě fialovou, končila lila, překládat pak budeme  na poloviny viz další foto. Ještě jednou uvádím, že při háčkování prvního dílu kabelky řešíme především její šířku – jak širokou ji chceme  tak dlouho budeme háčkovat – výška tohoto prvního dílu muže být 15 cm, 20 cm…lemem budeme  výšku navyšovat a lem muže být jak jsem již psala 2 cm i 10  cm – je to na nás. Já jsem začínala na 56 sloupků – 28 sloupků je pak tedy zadní díl, 28 přední díl. Velmi málo utahuji  – po přeložení jsme pak doháčkovala jen 2 řady lemu. Kdo chce lem vyšší může začít práci na třeba 40 sloupků a mít pak vyšší lem.

Hotový základ kabelky

Kabelka po přeložení

Nyní máme základ kabelky hotový. Strany, které jsou pohledové = chceme je mít po sešití vidět položíme na sebe – tedy řeklo by se lícem k lící a obě boční strany sháčujeme, opět žádný stres – můžete sháčkovat krátkými sloupky nebo pevnými oky, záleží co se vám dělá lépe.

Sháčkování pevnými oky lila část

Sháčkování fialové části opět pevnými oky – sháčkování vypadá trochu jinak než na druhé straně protože toto je řada kterou jsme začinaly.

Práci přetočíme pěknou stranou ven – další foto ukazuje jak vypadají strany po sešití

Lila část po sešití pevnými oky a protočení do lícové strany.

Fialová část po sháčkování KS a přetočení do lícové strany.

Nyní budeme háčkovat lem kabelky, opět vysoký může být jak si jen přejete – já háčkovala jednu řadu fialovou, jednu řadu lila, vy můžete klidně 5 řad, 8 řad – dle toho jak vysokou kabelku chcete a jak vysoký první díl je. Tedy napojíme přízi a PDS obháčkujeme.

Sešitá kabelka + jedna řada lemu fialovou barvou.

Druhá řada lemu – u mě poslední.

Nyní tedy pokračujete tak dlouho dokud není kabelka vysoká dle vašeho přání.

Kdo si vybral možnost doplnit kabelku hotovými uchy přišije je a dle přání přišije knoflík nebo ponechá takto.

Kdo si vybral možnost popruhu ze stejného materiálu  naváže přízí na boku kabelky – tam prostě popruh být musí 🙂 a dle přání uháčkuje počet sloupků – jak široký popruh chce – cca 4-6 sloupků max.

Popruh ze stejného materiálu naháčkujeme přímo na kabelku.

Háčkuje tedy řady tam a zpět až do požadované délky popruhy – do ruky, přes rameno atd a na druhé straně ucho přiháčkuje, přišije. Hotovo.

Kdo volil možnost polokroužků, průvleků a karabinek, které se mě osobně na kabelce velmi líbí , pokračuje v práci. Asi není potřeba  nějaký postup, ale přeci jen pokud by si někdo nevěděl rady zde je postup jaký jsem zvolila já.

Polokroužek vhodné velikosti priložíme ke kraji kabelky do místa kde budete chtít ucha – (zde je samozřejmě možnost mít jedno ucho na předním a jedno ucho na zadním díle…nebo mít ucho jen z boku do boku kabelky, opět je to na vás.) Pokládáme jej na pěknou, lícovou stranu kabelky a polokroužek přiháčkujeme viz foto

Polokroužek na lícové straně přidržujeme.

Háček vedeme skrz polokroužek.

První sloupek, kterým jsme přiháčkovaly polokroužek.

Polokroužek máme naháčkovaný, nyní můžeme přejít sloupky na druhé místo, kde budeme přiháčkovávat další polokroužek  nebo práci ukončíme a přízi znovu navážeme.

Pokračujeme karabinkami opět dvě možnosti – buď na uháčkovaný popruh v délce, která nám vyhovuje karabinky přišijeme, nebo uháčkujeme dle šířky karabinky – u mě 5 řet.ok a hned v druhé řadě naháčkujeme karabinku stejně jako polokroužek

První řada řet.ok a druhá řada přiháčkovat karabinu.

Naháčkovaná karabina.

Pokračujeme na druhou strany a karabinku i na druhé straně naháčkujeme.

Máme kompletní kabelku – na zapínání můžeme použít stuhu,  stejný materiál – textilní šňůry, knoflík, karabinku.

Krásné letní tvoření vám všem a na háčkovanou s vámi se těší Katty

www.ladyart.cz